De laatste dag.

6 oktober 2015 - Beijing, China

Vanmorgen staat onze laatste excursie op het programma. We vertrekken om half 9 naar Het Zomerpaleis. Eerst stoppen we voor een stop bij de dierentuin waar we alleen voor de panda's zijn gekomen. We hadden geluk ze waren wakker en zelfs aan het eten!

Na de bekende fotosessie de bus weer in en op naar Het Zomerpaleis. Dat is het paleis dat kado gedaan werd door de keizer aan zijn moeder, keizerin Cixi. Er was een klein meertje, maar de keizerin vond dit te klein en liet een veel groter meer uitgraven. Met die grond werden rondom tuinen aangelegd. Het Zomerpaleis bestaat uit meerdere gebouwen. In sommige gebouwen woonden de concubines van de keizer. Ze mochten niet allemaal mee. Arie zegt dat alleen de allerliefste mee mochten. Mar en Henny maakte geen schijn van kans.

Er is een corridor aangelegd omdat de keizerin niet in de zon wilde lopen, deze is 700 meter lang. Langs de corridor staan allemaal bomen en het plafond is helemaal beschilderd. Aan het einde hiervan ligt een Mississippi raderboot. Alleen is deze van marmer gemaakt. Hij bestaat uit 2 etages en ziet er fantastisch uit.
We werden met een watertaxi, die er uit zag als een draak, teruggevaren naar het begin van Het Zomerpaleis.

Terug naar het hotel wordt er besloten dat we niet gezamenlijk gaan eten maar langs het olympisch dorp rijden. Daar zit een maar aan vast. We moeten eerst langs een bedrijf waar ze parels verkopen. Dit is een staatsbedrijf. Een dictatortje legt ons even uit hoe de parels groeien. Dan kom je in de winkel en slingeren ze gelijk een ketting om je nek. Prachtig hoor! You are the queen roepen ze gelijk. Waar jij gaat kijken, lopen ze als jonge honden achter je aan.

Het olympisch dorp ziet er geweldig en indrukwekkend uit.

Na de lunch gaan we inchecken voor de vlucht van morgen. Hier zijn we nog we even zoet mee.

Tot ziens in Nederland.

1. Jeannet:
    6 oktober 2015
    Ik heb erg van jullie verhalen genoten, leuk om zo met jullie mee te kunnen reizen.
    Goede terugreis!
  2. Hèlen:
    6 oktober 2015
    Geweldig al die belevenissen van jullie.
    Wat een prachtige reis
    Zalig om te lezen.
  3. Ellen:
    6 oktober 2015
    geniet nog even van jullie prachtige reis en een hele goeie reis terug!