Shanghai dag 2 vervolg

19 september 2015 - Shanghai, China

Om hals zes mogen we weer de bus in en gaan we weer een uitdaging aan wat het eten betreft. Bij het restaurant gekomen, mogen we aan de ronde tafel aanschuiven. Al het eten staat in het midden op een draaischijf. Je draait hem rond en haalt eraf wat je eten wilt. Het eten was iets minder dan van vanmiddag maar ook dit is weer goed te verteren. Na drie kwartier springen we de bus weer in om het op een na hoogste gebouw van Shanghai te gaan beklimmen ( met de lift en roltrap natuurlijk) dit gebouw, Shanghai World Financial center, heeft de vorm van een flessenopener. Wij zijn naar de 97ste verdieping gegaan. Hier kan je rondlopen over een gedeeltelijke glazen bodem. En heel veel foto's maken van een super mooi verlicht Shanghai. Het gebouw heeft 100 verdiepingen en is 475 meter hoog.(4x de nieuwe Kerk in Delft.)  Hier word je stil van. Terug op de 94ste verdieping kan je naar het toilet. Dat zal iedereen een zorg zijn maar wel iets om te vermelden. Plassen op een toilet met een glazen wand dus met een adembenemend uitzicht. Je zou vergeten waarom je daar zit. Toen in de bus naar de Juppen wijk voor een borrel en daarna lekker slapen. Morgen weer een nieuwe dag.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl